• Voor 22:00 besteld, morgen in huis *
  • Gratis verzending vanaf 50 euro (NL & BE)
  • Gratis retourneren

Retourinformatie

 

RETOURFORMULIER

Het retourformulier voor Nederland kun je hier downloaden.
Het retourformulier voor België kun je hier downloaden.

Mag ik mijn artikel(en) retourneren?

Je hebt 14 dagen om aan te geven dat je wilt retourneren. Mocht je meerdere producten in één keer besteld hebben, dan begint de termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.

Meer informatie over het herroepingrecht kun je vinden op de pagina met Algemene Voorwaarden.

Waar moet mijn retourzending aan voldoen?

- Stuur de producten bij voorkeur terug in de doos waarin de bestelling afgeleverd is.
- Stuur de producten terug in een zo origineel mogelijke verpakking.
- Wij verkzoeken een ingevuld retourformulier mee te sturen.
- Indien er schade is ontstaan aan het product dan ben je als klant verantwoordelijk voor de waardevermindering. Uiteraard is het wel toegestaan om het product te beoordelen. Twijfel je over de retourmogelijkheden dan kun je contact met ons opnemen om dit te bespreken.

Wat als het bezorgde artikel kapot is?

Ons advies is om het artikel direct bij ontvangst te controleren op mankementen. Wanneer blijkt dat het artikel beschadigd, neem dan zo snel mogelijk contact op met info@welovedeco.nl of 088-0990300.

Welke artikelen mogen niet geretourneerd worden?

Niet alle producten mogen geretourneerd worden. Bijvoorbeeld:
- Digitale en fysieke cadeaubonnen en -kaarten (Bijvoorbeeld gift cards of vouchers van de Instant Photo Box)
- Verzegelde producten die om redenen van om reddenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken. (Bijvoorbeeld etenswaren en de voucher van de Instant Photo Box)
- Maatwerk producten / producten die een gepersonaliseerd karakter hebben. (Bijvoorbeeld gepersonaliseerde bedankjes, textiel, decoratiematerialen)
- Losse kranten en tijdschriften. (Bijvoorbeel een tijdschrift of magazine)

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Nederland:
Stap 1: Doe de producten die je retour wilt zenden terug in een stevige doos.
Stap 2: Voeg het retourformulier toe.
Stap 3: Print het onderstaande retouretiket en plak deze over je eigen adres.
Stap 4: Breng het pakket naar een PostNL locatie (www.post.nl/locatiewijzer).
Stap 5: Bij PostNL ontvang je een bewijs van de retourzending . Bewaar deze goed.
Stap 6: Wij regelen de rest!

België:
Stap 1: Doe de producten die je retour wilt zenden terug in een stevige doos.
Stap 2: Voeg het retourformulier toe.
Stap 3: Vraag via de e-mail een ERS retourlabel bij ons aan. Zie onderstaand de instructies (onder het kopje Wie betaalt de kosten van de retourzending?). Het is ook mogelijk om op eigen kosten een pakket retour te sturen.
Stap 4: Breng het pakket naar een postlocatie.
Stap 5: Bewaar het bewijs van de retourzending goed.
Stap 6: Wij regelen de rest!

Is het toegestaan om een retour in delen terug te sturen?
Om aanspraak te maken op onze gratis retourservice is het van belang dat je alle artikelen in één keer retour stuurt. Mocht je je bestelling in delen retourneren, en je maakt gebruik van ons antwoordnummer, dan brengen we 4,95 euro per extra retour in rekening.

RETOURFORMULIER

Het retourformulier voor Nederland kun je hier downloaden.
Het retourformulier voor België kun je hier downloaden.

Mocht je geen gebruik willen maken van ons retourformulier dan kun je het modelformulier voor herroeping gebruiken. Deze kun je hier downloaden.

Wat is het antwoordnummer / adres voor een retour?

Nederlandse klanten:
We Love Deco BV
Antwoordnummer 132
2980VB Ridderkerk

Belgische en andere internationale klanten:
We Love Deco BV
Voorzand 24B
2984BH Ridderkerk

Wil je gebruik maken van onze retourservice? Lees dan de overige informatie op deze pagina.

Wie betaalt de kosten van de retourzending?

Nederland: Wij bieden binnen Nederland de mogelijkheid om producten die niet naar wens zijn gratis te retourneren via een PostNL Locatie. De dichtstbijzijnde locatie kun je vinden via de PostNL Locatiewijzer.
Alleen retouren via ons antwoordnummer bij PostNL zijn gratis. Wanneer je kiest voor een andere retourmethode dien je zelf zorg te dragen voor de kosten van de zending. Het is niet mogelijk om een bestelling onder rembours terug te sturen.Bij de PostNL locatie ontvang je een afgiftebewijs. Bewaar deze goed.

België en andere EU-landen: Voor Internationale klanten kunnen wij een ERS retourlabel aanmaken. Met dit label stuur je gemakkelijk een bestelling retour. Wij vragen voor dit label een financiële bijdrage. Onderstaand staan de kosten weergegeven. Deze kosten zijn aanzienlijk lager dan de kosten die je betaalt wanneer je zelf de retourzending regelt.

Een label kun je per e-mail bij ons aanvragen (info@welovedeco.nl / info@partydeco.nl of info@weddingdeco.nl). Vermeld bij de aanvraag altijd de volgende gegevens:
-          Naam waarop de bestelling geplaatst is
-          Afleveradres van de bestelling
-          Bestelnummer
-          Reden van de retour

Je ontvangt dan automatisch een retourlabel met instructies. Het aanmaken van deze labels wordt alleen gedaan op werkdagen van 8.30 tot 17.00.

Kosten ERS retourlabel
België: 6,95 euro
Duitsland: 6,95 euro
De kosten van dit label worden automatisch verrekend met het retourbedrag waar je recht op hebt.

Retouren vanuit België kunnen per e-mail aangemeld worden. Wij maken dan een retourlabel aan, de kosten van 6,95 euro, worden verrekend met je retour. Wanneer je kiest voor een andere retourmethode dien je zelf zorg te dragen voor de kosten van de zending.

Welk bedrag krijg ik terug?

Je krijgt, wanneer de retour voldoet aan de retourvoorwaarden, de aankoopwaarde van het product geretourneerd. Mocht je door de retour onder het gratis verzendbedrag uitkomen, dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Nederland:
VOORBEELD 1: Je hebt voor € 30,- aan artikelen besteld en besluit voor € 10,- aan producten terug te sturen. In deze situatie ontvang je € 10,- retour.

VOORBEELD 2: Je hebt voor levering in Nederland voor € 60,- aan artikelen besteld en besluit voor € 20,- aan producten terug te sturen. In deze situatie is de oorspronkelijke waarde van de bestelling € 40,-. Je hebt hierdoor geen recht op meer op gratis verzending en het te ontvangen bedrag is € 20,- minus de verzendkosten horende bij de gekozen verzendmethode.

België:
VOORBEELD 1: Je hebt voor € 30,- aan artikelen besteld en besluit voor € 10,- aan producten terug te sturen. In deze situatie krijg je € 10,- retour. Wanneer je gebruik maakt van ons ERS retourlabel dan worden deze kosten in mindering gebracht op het uit te betalen bedrag.

VOORBEELD 2: Je hebt voor levering in België voor € 60,- aan artikelen besteld en besluit voor € 20,- aan producten terug te sturen. In deze situatie is de oorspronkelijke waarde van de bestelling € 40,-. Je hebt hierdoor geen recht op meer op gratis verzending en het te ontvangen bedrag is € 20,- minus de verzendkosten horende bij de gekozen verzendmethode. Wanneer je gebruikt maakt van ons ERS retourlabel dan worden ook deze kosten in mindering gebracht op het uit te betalen bedrag.

Hoe lang duurt het voordat ik het terug te storten bedrag op mijn rekening heb staan?

Binnen 7 dagen na goede ontvangst van de retourzending heb je het bedrag op uw rekening staan.

Informatie over herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van ons retourformulier. Ook kun je gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen